Osnovna škola Štefanje

Ispis statistike od 24. 1. 2017.

Terenska nastava
Autor: Maja Rukavina, 19. 4. 2011.

Naš barokni Varaždin

Učenici predmetne nastave od 5. do 8. razreda zajedno sa svojim učiteljima obišli su znamenitosti grada Varaždina kako bi što više saznali o tom povijesnom, nekad glavnom gradu Hrvatske. Pročitajte njihove dojmove i nova saznanja koja su ponijeli s terenske nastave održane 15.4.2011.

Naravno pogledajte i fotogaleriju...

fotogalerija

Na terensku nastavu išli smo 15. travnja 2011. godine. Krenuli smo u 8:00h. Ove godine odlučili smo posjetiti grad Varaždin. Išli su učenici od 5. do 8. razreda.

Naš zadatak na terenskoj nastavi je da naučimo ono što smo posjetili. Naša škola nam je omogućila posjet tako lijepom i baroknom gradu kao što je Varaždin. Zaista je poučno barem jednom u školskoj godini posjetiti tako nešto. ¸   Posjetili smo entomološki muzej 'Svijet kukaca'. Taj muzej zadivi i djecu i odrasle. Nema smisla opisivati svakog pojedinog kukca, jer je svaki za sebe poseban. Ondje se nalazi više od 50 000 izložaka. Negdje ima i ptica koje se hrane kukcima.

Zatim smo krenuli put dvorca Starog Grada. Razgledavali smo barokni namještaj obitelji Erdödy. Vidjeli smo razne portrete hrvatske vlastele. Varaždin ima burnu prošlost. U povijesti je bio čak i 9 godina glavni grad. Tu titulu skinuo mu je veliki požar 1776. godine kada je grad Varaždin izgorio u potpunosti.

Nakon posjeta dvorca odšetali smo do kipa Grgura Ninskog. Svi smo nešto zaželjeli dotaknuvši njegov palac.  Nakon tolike šetnje gradom svi smo ogladnjeli. Otišli smo u McDonald's. Tamo smo se najeli i krenuli dalje.       Odmarali smo se ispred zgrade HNK-a. Ondje se nalazi velika fontana.

U središtu grada Varaždina nalazi se poznato Varaždinsko groblje. Poznato je po engleskom načinu uređenja staza i sadnje zelenila. Groblje je dobilo i nekoliko priznanja za lijepo uređenje.

Terenska nastava je u potpunosti uspjela. Žao nam je što nismo vidjeli barokne haljine u muzeju. Da smo barem još posjetili HNK, samostane i grad Ludbreg. Njega smatraju središtem svijeta, ali to nije znanstveno dokazano.  Terensku nastavu nije loše ostvariti više puta na godinu. To nam se jako sviđa. Željeli bi smo posjetiti sve muzeje Republike Hrvatske jer su jako lijepi i u njima uvijek možemo nešto naučiti.

Adriana i Leonarda, 6. razred

15.4.2011  u petak, bili smo na terenskoj nastavi u Varaždinu. Putovali smo autobusom. S nama su išli naši učitelji, učiteljice i učenici od 5. do 8. razreda. Cilj terenske nastave bio je da naučimo nešto o kulturi i povijesti baroknog grada Varaždina. Podijelili smo se u 2 grupe: 5. i 7. te 6. i 8. razred.

Prvo smo posjetili entomološki muzej to jest muzej kukaca. Tamo smo vidjeli više od 50 000 kukaca. Naučili smo da na svijetu postoji više od 1 000 000 kukaca. U tom muzeju nema samo kukaca već ima i nekih drugih životinja. Ovaj odjel nastao je od kolekcije privatnog čovjeka.

Kada smo izašli iz muzeja vidjeli smo kip Grgura Ninskog i njegov poznati“palac“. Zatim smo krenuli prema Starom gradu. Tamo se nalazi dvorac obitelji Erdody. Kroz dvorac nas je vodio jedan ljubazan vodič.Od njega smo saznali da je Varaždin gorio nekoliko puta,no najgori požar zbio se je 1776.godine. Tamo smo vidjeli pečat Matijaša Korvina, zlatno žezlo, slike poznatih plemića i plemkinja, barokni namještaj, porculan, satove, oružje (najveća i najstarija puška dugačka 160 cm i dr.). Kada smo izlazili vidjeli smo maketu Varaždina u 19.st. Malo smo se odmorili i razgledavali grad.

Nakon kratkog odmora išli smo u McDonald's da nešto pojedemo. Moje prijateljice i ja naručile smo sladoled s komadićima Kit Kat-a. Najeli smo se i otišli do fontane koja se nalazi ispred HNK-a.

Krenuli  smo na poznato varaždinsko groblje koje je zaštićeno zakonom. Varaždinsko groblje najljepše je u Hrvatskoj. Način sadnje biljaka je poseban i zbog toga je varaždinsko groblje lijepo.

Polako smo krenuli kući. Došli smo u kasnim popodnevnim satima.Ova terenska nastava bila je poučna i zanimljiva. Nadamo se da će nam i iduća terenska nastava biti ovako zanimljiva.

Marta, Tea i Marina, 6. razred

Terenska nastava
Autor: Maja Rukavina, 19. 4. 2011.

Naš barokni Varaždin

Naravno pogledajte i fotogaleriju...